Logo DespreSuflet www.DespreSuflet.ro
  • Psihologie
  • Servicii Psihologice
  • Cabinete psihologice
  • Asociatii psihologice
  • Dezvoltare Personala
  • Biblioteca Online
  • Contact
  • Forum
  • Prima pagină ‹ Dezvoltare personala ‹ Cursuri dezvoltare personala
  • Schimbă dimensiunea fontului
  • Versiune printabilă
  • Termeni si conditii
  • FAQ
  • Înregistrare
  • Autentificare

Scoala Emotiilor

Cursuri organizate de psihoterapeuti, se adreseaza in general studentilor, masteranzilor facultatilor de psihologie dar si celor care doresc sa se cunoasca mai bine.
Scrie un răspuns
1 mesaj • Pagina 1 din 1

Scoala Emotiilor

Mesajde Gabriela » Joi Mar 25, 2010 4:36 pm

Organizator: Mona Georgescu, psiholog si Centrul 9luni
Data: 01 – 30 aprilie 2010
Locatia: Bucuresti, Centrul 9luni
Durata: 8 ore, 2ore/saptamana
Pret: 280 lei
Numar participanti: 5-10 copii
Contact: Mona Georgescu
E-mail: lucia_mona_georgescu@yahoo.com
Tel: 0722-501.050
Traineri: Mona Georgescu, psiholog

Proiect de dezvoltare psiho-emotionala si comportamentala a copilului prescolar
Viata de familie si experientele din gradinita fac parte din prima scoala a emotiilor oricarui copil, intrucat in aceste doua medii, copilul invata sa recunoasca atat emotiile proprii, cat si reactiile celorlalti la emotiile sale; cum sa gandeasca aceste emotii si cum sa isi aleaga reactiile; cum sa citeasca si cum sa isi exprime sperantele si temerile; aceasta scoala a emotiilor nu inseamna doar ceea ce le spun persoanele de ingrijire (parintii, bunicii, bonele etc.) si educatorii copiilor sau ceea ce acestia fac pentru ei, ci presupune si modele oferite de catre toate persoanele de ingrijire (parinti, bunici si educatori) legate de modul in care acestea isi gestioneaza propriile emotii.

Scurta descriere a cursului
Cursul isi propune sa dezvolte inteligenta emotionala a copiilor si comunicarea nonviolenta in randul acestora, astfel incat micutii sa poata creste armonios si echilibrat, fiind ajutati sa isi imbunatateasca aspecte importante care tin de personalitatea fiecaruia, precum:
• abilitati de comunicare
• motivatie
• vointa
• empatie
• incredere in sine
• respect de sine
• respect fata de ceilalti
• gestionarea sentimentelor
• identificarea gandurilor care ajuta la realizarea dorintelor
• auto-control, educarea emotiilor
• gestionarea si depasirea emotiilor care ii inhiba (prin identificarea,recunoasterea si constientizarea lor)
• mentinerea emotiilor care ii ajuta sa isi pastreze echilibrul interior

De ce inteligenta emotionala?
Gradinita este un factor de mediu care ii pregateste pe cei mici pentru scoala, insa parintii nu isi dau seama intotdeauna ca un copil poate sa ramana in urma si din punct de vedere emotional, putand inregistra o asemenea ramanere in urma, incat sa nu o mai poata recupera niciodata. Maturizarea afectiva a copilului afecteaza totul – imaginea de sine, siguranta emotionala, capacitatea de a se adapta la stres si la schimbare, abilitatea de a socializa si a invata.

Comunicarea nonviolenta – mai mult decat un concept – un limbaj al vietii
Cu totii avem nevoie de o schimbare calitativa de atitudine, desi nu recunoastem intotdeauna violenta din comportamentul nostru – pentru ca nu suntem constienti de ea. Violenta nu se reflecta doar in comportament (violenta fizica), ci si prin forma ei pasiva (violenta emotionala). Violenta pasiva este cea care alimenteaza focul violentei fizice.
Copiii vor invata nonviolenta nu ca pe o strategie pe care sa o foloseasca ocazional sau pe termen scurt si apoi sa renunte la ea. Nonviolenta inseamna imprimarea unor atitudini pozitive pentru a inlocui atitudinile negative care ii domina in diverse imprejurari. Nonviolenta inseamna sa lasi partea pozitiva din tine sa iasa la suprafata; inseamna sa te lasi condus de iubire, respect, intelegere, apreciere, compasiune si grija pentru ceilalti – intr-o societate in care egoismul si egocentrismul, lacomia, ura, prejudecatile, agresivitatile – sunt din ce in ce mai mult incurajate prin expunerea la modelele sus-mentionate.
Nonviolenta rasare atunci cand pierdem contactul cu natura noastra care are la baza iubirea si compasiunea, ajungand sa ne comportam violent si opresiv.
Invatand bazele comunicarii nonviolente, micutii vor fi mai capabili sa simta compasiune fata de ei insisi si fata de cei in preajma carora cresc, apreciind rolul esential al limbajului si folosirii cuvintelor, nonviolenta fiind “starea noastra naturala de compasiune, atunci cand violenta paraseste inima” (Ghandi).

Punand accentul pe ascultare profunda – a propriei persoane si a celorlalti – prin comunicare nonviolenta:
• copiii vor fi invatati sa cultive respectul, empatia, atentia a.i. sa perceapa relatiile intr-o lumina noua,
• copiii vor fi invatati sa ajusteze modul in care isi exprima emotiile si in care ii asculta pe ceilalti, concentrandu-se pe urmatoarele 4 zone: ce observa, ce simt, ce nevoi au si ce anume cer.
Prin educarea aspectelor sus-mentionate, fiecare copil va avea un „tablou” al potentialului sau, “tablou” in care sunt surprinse trasaturile de personalitate, modelele de comportament, reactiile emotionale, modul de relationare, aptitudinile, afinitatile creative, etc.
Cultivarea valorilor sus-mentionate se va face prin activitati bazate pe:
- joc – jocuri de dezvoltare, jocuri de rol
- joc tematic – cu scop de observare a modului in care copilul isi asuma roluri
- discutii interactive de grup, in perechi, individual sau in grup mic.
- arte expresive – desen, colaje
- tehnica squiggle – desen inceput de psiholog si continuat de copil si apoi interpretat

Temele surprinse pe parcursul proiectului sunt:
• Evaluarea si exprimarea emotiilor
• Intelegerea, analizarea si reglarea emotiilor; utilizarea cunostintelor emotionale
• Stabilirea si atingerea scopurilor
• Prietenii de joaca
• Dezvoltarea empatiei
• Comunicarea nonverbala
• Constiinta morala
• Exprimarea aprecierii
• Recunoasterea si gestionarea furiei, a fricii, si a consecintelor acestora
• Furie, Agresivitate si Folosirea fortei pentru a proteja
• Ce inseamna sa spui “Nu” si ce inseamna cand ti se spune “Nu”

Comunicarea intre psiholog si persoanele de ingrijire (parinti, bunici, etc.)
Pe durata desfasurarii proiectului, parintii vor fi informati asupra evolutiei copilului/copiilor, astfel:
• La finalul fiecarei teme, parintii vor primi detalii despre noile achizitii pe care copiii le-au facut;
• La inceputul fiecarei teme noi, parintii vor fi informati cu privire la continutul si obiectivele acesteia;
De asemenea, pentru observarea dinamicii relatiilor pe care copiii le dezvolta cu ajutorul conceptelor inteligentei emotionale si ale comunicarii nonviolenta, parintii si copiii vor primi “teme pentru acasa”, constand in fise de lucru in familie, care se pot discuta ulterior cu psihologul, fie in cadrul unor sedinte cu parintii, fie individual.
Periodic, pe durata proiectului, se va propune un set de directii orientative, care pot conduce la constituirea fundatiei pentru dezvoltarea unei personalitati echilibrate si armonioase a copilului.
De asemenea, in calitate de parinti, sunteti invitati sa participati la o serie de intalniri interactive pe marginea „tabloului” copilului dumneavoastră.
Daca parintii constata eventuale disfunctionalitati psiho-emotionale in relatia cu copiii, sunt invitati sa se adreseze psihologului, pentru consiliere, sub protectia confidentialitatii discutiilor.

Detalii organizatorice:
• Proiectul “Scoala Emotiilor” este conceput pe grupe de varsta, dupa cum urmeaza: 2/3 ani; 3/4 ani; 4/5 ani; 5/6 ani; 6/7 ani (dupa caz)
• Structura cursului: 8ore/luna, 2ore/saptamana

Locatia: Str. Grigore Alexandrescu nr.87, Bucuresti (intersectia Calea Dorobanti/Sos. Stefan cel Mare).



Alte subiecte postate de Gabriela

Care sunt cauzele autismului?
Problema autoimunitatii induse de vaccinuri in autism
Tulburarea autista - debut, simptome, efecte
Tulburarea mixta de limbaj receptiv si expresiv - simptome
Tulburarea fonologica - simptome

Avatar utilizator
Gabriela
Moderator
 
Mesaje: 1187
Membru din: Sâm Iul 25, 2009 5:46 pm





ALTE ARTICOLE

  • Tu nu poti!
  •  
  • Care sunt cauzele autismului?
  •  
  • Problema autoimunitatii induse de vaccinuri in autism
  •  
  • Tulburarea autista - debut, simptome, efecte
  •  
  • Tulburarea mixta de limbaj receptiv si expresiv - simptome
  •  
  • Tulburarea fonologica - simptome
  •  
  • Balbismul - simptome
  •  
  • ADHD - efecte pozitive
  •  
  • Ganduri irationale in depresie
  •  
  • Buna :-)
  •  

    Sus

    Scrie un răspuns
    1 mesaj • Pagina 1 din 1

    Înapoi la Cursuri dezvoltare personala

    Cine este conectat

    Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

    • Prima pagină
    • Echipa • Şterge toate cookie-urile forumului • Ora este UTC + 2
    Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
    Translation/Traducere: phpBB România
    phpBB SEO

    Powered by SC REFRAMING SRL

    Copyright 2011 DespreSuflet.
    Toate drepturile asupra site-ului www.despresuflet.ro apartin SC REFRAMING SRL.
    Reproducerea integrala sau partiala a textelor din orice pagina a site-ului www.despresuflet.ro
    este posibila numai cu acordul prealabil scris al SC REFRAMING SRL.
    Pirateria intelectuala se pedepseste conform legii.

    DespreSuflet Logo RSS        DespreSuflet Logo Sitemap               Psiholog in Bucuresti Logo