Curs ramano-olandez, unic in Romania
Data: 14-15 noiembrie 2009 (primul modul)
Locatia: Cluj
Durata: 9 luni (9 module: 1modul/luna)
Pret: 100 ron/modul
Contact: Axinte Ramona
E-mail: Ramona.Axinte1987@gmail.com
Tel: 0743-779.974
Cursurile sunt acreditate de Ministerul Educatiei - diploma de perfectionare post-universitara ce va fi eliberata de catre minister este:
- o piesa importanta ce se depune in dosarul de evaluare periodica a fiecarui cadru didactic;
- un document care certifica clar o specializare autorizata atunci cand se depune dosarul la Colegiul Psihologilor pentru obtinerea dreptului de libera practica.
In luna noiembrie va incepe in Cluj, cursul romano-olandez "Autismul si Sindromul Down - tehnici moderne de interventie".
Frecventa - doua zile lucratoare consecutive / luna; 5 ore / zi;
Orele de desfasurare: 16 -21;
Exista posibilitatea ca pe parcursul desfasurarii cursului, in unele luni, unele module sa se desfasoare sambata si duminica intre orele 9-14;
In fiecare zi de curs vor fi 2 prezentari video;
Scopul cursului: insusirea si dezvoltarea de catre participanti a tehnicilor si metodelor practice de lucru cu copilul autist.
Tehnicile psihoterapeutice de interventie prezentate sunt cele consacrate in Olanda, Suedia, SUA, Australia - TEEACH, ABA, PECS, Small Steps, Give me five.
Parteneri: - Centrul Medical Pedagogic- Olanda, Universitatea Mc. Guire – Australia.
Vor avea loc demonstratii practice cu copii cu autism.
Nu se vor obtine credite din partea Colegiului Psihologilor sau a Inspectoratului Scolar
Toate materialele video in limba engleza si olandeza sunt subtitrate in limba romana, cursul este teoretico-practic.
Grupul tinta: psihologi, studenti, psiho-pedagogi, logopezi, profesori de sprijin, educatori, invatatori, profesori, parinti ( e recomandat sa participe ambii parinti, dar va plati numai unul).
Obiectivul cursului este acela de a oferi tuturor participantilor tehnicile si metodele practice de interventie asupra oricarei persoane cu autism, indiferent de particularitatile specifice ale acesteia.
- diplomele sunt recunoscute international;
- lector: Tudor Mitasov - formare de lungă durată in intervenţia specifică asupra copiilor cu autism cu specialisti olandezi si suedezi; experienţă terapeutica: 10 ani; in cursurile realizate pană in prezent s-au specializat peste 700 de specialişti; fondator al primului Centru de zi din Moldova destinat copiilor cu autism; autor, alaturi de specialisti olandezi, a unor carti practice de interventie in autism .
- mentionam o parte din institutiile din tara in care s-au desfasurat cursurile si in cadrul carora s-au deschis clase sau grupe de autism ori sunt asistati copii cu autism:
- Fundatia Betania Bacau - 2 grupe
- Directia de Asistenta Sociala Brasov
- Centrul Scolar pentru Educatie Inclusiva Targu Jiu
- Centrul Scolar Beethoven - Craiova
- Centrul de zi Micul Print - Brasov
- Scoala Speciala Babeni - Ramnicu Valcea
- Centrul de zi Sancta Maria - Piatra Neamt
- Fundatia Univers Plus - Piatra Neamt
- Directia pentru Protectia Drepturilor Copilului Piatra Neamt
- Scoala Speciala Valea Mare - Pitesti
- Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Dumitru Ciumageanu - Timisoara
- Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Paul Popescu Neveanu - Timisoara
- Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Alexandru Rosca - Piatra Neamt
- etc
Tematicile cursului
- dezvoltarea capacitatii de comunicare;
- comunicarea totala;
- dezvoltarea autonomiei la toaleta;
- dezvoltarea autonomiei la masa;
- dezvoltarea autonomiei la imbracat-dezbracat;
- crearea identitatii si structurarea spatiului de viata;
- dezvoltarea independentei;
- dezvoltarea capacitatii de integrare sociala;
- dezvoltarea capacitatii cognitive;
- ameliorarea stereotipiilor si a comportamentului deviant;
- perioada adolescentei;
- tehnici de control a sexualitatii;
- metode practice utilizate in activitatea de preventie a abuzului sexual in cazul copiilor cu autism, P.D.D., sindrom Asperger.
- principii pedagogice;
- dezvoltarea autonomiei la masa;
- dezvoltarea autonomiei la toaleta;
- activitati fizice;
- colaborarea dintre parinti si institutiile de asistentã;
- diagnostic diferential;
- instrumente de diagnostic si evaluare;
- etiologie;
- semne observate la persoanele de ingrijire intr-o institutie ce prezinta riscul de a oferi ingrijire neadecvata;
- semne si simptome observate la persoanele de ingrijire cu risc de a realiza un program neadecvat - nestimulativ;
- nisa de habitat cu risc de a exista ingrijire inadecvata;
- realizarea programelor prin pictograme;
- prognostic;
In cadrul cursului se vor putea achizitiona pictograme, carti de specialitate in care sunt descrise metode practice de interventie scrise de lector impreuna cu specialisti olandezi in domeniu cat si carti scrise exclusiv de autori olandezi etc.