Prieteniile legate la locul de munca te pot face mai fericit, mai deschis si mai motivat in jobul tau? Mediul in care lucrezi este intr-adevar important, deschiderea pe care o oferi si pe care ti-o doresti din partea celorlalti colegi te poate motiva.
Este util insa, sa facem o departajare clara intre colegialitate si prietenie. Mediul in care lucrezi poate genera prietenii, acest lucru se intampla in orice organizatie, mai ales atunci cand persoanele in cauza petrec mult timp impreuna, prin natura jobului. Important este sa stim cum sa gestionam aceste prietenii, astfel incat, organizatia din care facem parte si implicit munca noastra sa nu fie afectata.
De multe ori se intampla ca, in baza acestei prietenii la locul de munca, o anumita persoana sa inpartaseasca celeilalte aspecte ce tin de natura personala, atat aspecte placute cat si mai putin placute. In baza acestei “deschideri”, se intampla sa apara ulterior neplaceri in mediul de lucru, aspecte ce pot genera conflicte. Spre exemplu, o persoana este promovata si, pentru a i se denigra imaginea, ceea ce a transmis unei alte persoane pot veni ca si informatii raspandite si care ar dauna imaginii pe care prima persoana si-a creat-o in companie. De asemenea, faptul ca petreci mult timp in compania unui alt coleg poate fi perceput ca un aspect negativ de catre superiorul direct. Este bine stiut ca, in general, angajatorii nu promoveaza un mediu de lucru in care barfele sunt apreciate.
Prieteniile la locul de munca au si aspecte pozitive. Spre exemplu, atata timp cat nu este un proiect confidential, poti verifica impactul unei solutii sau idei prin impartasirea acesteia cu o persoana in care ai incredere si de care te simti mai apropiat. Cu siguranta, vei beneficia de un sfat sau de o parere sincera. Un prieten la locul de munca te poate sprijini mai mult decat o poate face o alta persoana care nu iti cunoaste activitatea sau mediul in care lucrezi. Sunt companii care, prin diverse metode (spre exemplu cunoscutul team building), incearca sa creeze un mediu in care prieteniile sunt vazuta intr-un mod pozitiv.
Prietenia la locul de munca tine si de maturitatea fiecaruia. Ne putem astepta la o prietenie de lunga durata, sau, la o prietenie care se poate termina brusc si de multe ori nu intr-un context pozitiv. De aceea, este bine sa fim atenti la informatiile pe care le oferim, cui le oferim si in ce context. Este bine sa incercam ca, aceste prietenii sa nu ne afecteze activitatea sau imaginea pe care ne-o dorim in calitate de angajat.
Sursa: ejobs.ro
Am adunat cateva vorbe de duh, citate despre unul dintre cele mai pretioase lucruri gratis de pe lumea aceasta: PRIETENIA.
Un prieten este cineva care te cunoaste aaa cum esti, intelege ce ai fost, accepta ce ai devenit si, cu blandete, te lasa sa cresti in continuare. William Shakespeare
Prietenia este intotdeauna o responsabilitate placuta, niciodata o oportunitate. Kahlil Gibran[/b][/i]
Singura prietenie de pret este cea care s-a nascut fara motiv. Arthur van Schendel
Un prieten este acela care este acolo pentru tine atunci cand ar prefera sa fie in alta parte. Len Wein
Atunci cand un prieten are probleme, nu il enerva intrebandu-l daca il poti ajuta cu ceva. Gandeste-te ce poti face pentru el si fa-o! Edgar Watson Howe
Nu trebuie sa gandim la fel pentru a iubi la fel.Francis David........................................
.............................................................................................................................................
Alte subiecte postate de CONSTANTA VASILE
CUPLUL TANAR SI PARINTII
COMUNICAREA IN CASNICIE
INVIDIA - O EMOTIE PERICULOASA !
AGRESIVITATEA LA COPII
PSIHOZA MANIACO-DEPRESIVA
CUPLUL TANAR SI PARINTII
COMUNICAREA IN CASNICIE
INVIDIA - O EMOTIE PERICULOASA !
AGRESIVITATEA LA COPII
PSIHOZA MANIACO-DEPRESIVA