Terapii cognitiv-comportamentale la copilul cu tulburari neuropsihice – Metoda ABA
Trainingul abordeaza intr-o maniera profesionala problematica Tulburarilor Pervasive de Dezvoltare si, plecand de la diagnostic, ajuta specialistii sa construiasca programe centrate pe persoana cu scopul atingerii maximului de potential. Abordarea acestor programe se face de pe pozitia Terapiei Cognitiv Comportamentale – Analiza Comportamentala Aplicata.
Organizator: Cabinet individual de psihologie – Iulia Pantazi
Data: 26-27 martie 2011
Durata: 96 ore / 6 module/ 1 modul/luna
Pret: 550 ron / modul
Numar participanti: 15 locuri
Data limita de inscriere: 20 martie
E-mail: contact@centru-iuliapantazi.info
Tel: 0733.086.376
Locatia: Bucuresti
Formarea va imbina elemente de teorie validate stiintific cu elemente de practica rezultate din experienta personala insotite de studii de ca si prezentari video.
Trainingul reprezinta formare profesionala continua in domeniul psihologiei clinice si psihoterapiei cognitiv comportamentale si se adreseaza tuturor specialistilor care sunt interesati de aprofundarea cunostintelor in acest domeniu.
Cursul este acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania cu 30 credite pentru psihologii cu atestat de libera practica.
Tematica cursului
OBIECTIVE:
Sa stabileasca o linie comportamentala bazala a abilitatilor fiecarui copil
Sa evalueze preferintele si comportamentele dezvoltate de catre copii
Dezvoltarea unei intelegeri profunde a comportamentelor si a cauzelor acestora
Sa fie capabili sa realizeze operationalizarea predictorilor psihologici inainte de inceperea programului terapeutic
Sa dezvolte abilitati de identificare a unor comportamente alternative echivalente functional si sa modifice comportamentele prin consecinte sau antecedente
Sa realizeze planul de suport comportamental pozitiv
Sa stabileasca un curriculum specific in ariile de dezvoltare relevante tinand cont de varsta copilului , punctele tari si slabe ale acestuia si nevoi.
Sa realizeze monitorizarea progresului bazandu-se pe analiza datelor colectate
Sa dezvolte acele abilitati ale copiilor care reprezinta prerechizitele pentru achizitionarea in viitor a altor abilitati mai complexe prin dezvoltarea adecvata a programelor.
Sa implementeze curriculum in settinguri variate adecvate nevoilor developmentale ale copilului precum si abilitatilor acestuia, accentul punandu-se pe generalizarea acestor abilitati in mediul natural.
Sa dezvolte activitati de invatare care sunt structurate de asa maniera incat sa maximizeze oportunitatile fiecarui copil de a se angaja intr-un comportament nou care va fi intarit in settinguri multiple pe parcursul intregii zile.
Sa dezvolte abilitati de inregistrare zilnica a datelor si realizare a graficelor.
STRUCTURA TRAININGULUI
Introducere in autism: de la cercetare la practica individualizata
Diagnosticul medical
Dezvoltare si comportament
1. Autismul infantil
2. Tulburarea de spectru autist la copiii de varsta scolara
3. Adolescentii si adultii cu autism
Evaluare psihologica
Nivel I. Masuratori tip screening
a. Utilizarea unui screening nonspecific tip DENVER II desemnat sa identifice copii la risc dintr-o gama larga de probleme de dezvoltare
b. Masuratori de screening specifice pentru autism: CHAT, M-CHAT
Nivel II. Teste screening
a. Autism Behavior Checklist (ABC)
b. Childhood Autism Rating Scale (CARS)
Nivel III. Evaluarea clinica – Instrumente de evaluare
Raport de psihodiagnostic
Comportamente: descriere, definitii, studii de caz
Elaborarea planului de suport comportamental
1. Constituirea echipei de lucru
2. Evaluarea functionala a comportamentelor
3. Dezvoltarea ipotezelor
4. Proiectarea planului de suport comportamental
5. Implementarea, monitorizarea, evaluarea rezultatelor si rafinarea planului in medii naturale
Principiile Analizei Comportamentale Aplicate
Dezvoltarea unui sistem motivational
Dezvoltarea atentiei la copilul tipic vs. copilul cu autism
Tehnici de predare la copiii cu autism
1. Incercarea distincata de predare (DTT)
2. Trainingul pe raspunsul pivotal (PRT)
3. Predarea rutinelor functionale
Interactiuni intre strategiile de predare si aria curriculara
Colectarea datelor si monitorizarea progresului
Abordarea programelor din curricula de nivel incepator
Modele de interventii educationale pentru copiii cu autism: acasa, in centre si la scoala
Munca cu familia
Cabinet individual de psihologie - Iulia Pantazi
..