Dezvoltarea umana este o "cursa cu obstacole" pe care copiii o incep parcurgand-o mai bine sau mai putin bine, iar ca adulti, pe parcursul acesteia este necesar sa fim acolo, prezenti in inima si in spiritul lor, sa-i invatam cum sa poata depasi obstacolele, sa-i ajutam sa creasca.
Cursul de optimizare are rolul de a-i ajuta pe copii sa se cunoasca mai bine si sa-si cladeasca propriul drum, conform aspiratiilor si aptitudinilor personale.
Organizator: Cabinet Individual de Psihologie Andreiescu Florina
Data de incepere: 20.01.2018 (prima intalnire)
Durata: 90 de minute, intervalul orar 11,30-13,00
Frecventa: 1 intalnire / saptamana
Pret: 30 lei/persoana
Numar participanti: 8-10 copii
Data limita de inscriere: 14.01.2018
Persoana de contact: Psiholog Florina Andreiescu
E-mail de contact: psiholog113afn@yahoo.ro
Telefon de contact: 0729815114
Locatia: Constanta
Temele abordate sunt alese in concordanta cu trebuintele dominante ale copilului:
- nevoia de comunicare
- nevoia de interactiune
- nevoia de relationare interpersonala cu cei de aceeasi varsta
- nevoia de cunoastere a propriei persoane.
Parintii sunt o resursa foarte importanta pentru dezvoltarea si evolutia copiilor. Ei sunt cei care asigura stabilitatea mediului familial si ofera siguranta pentru exersarea comportamentelor noi. Implicarea parintilor in procesul de optimizare a copiilor este esentiala. Pentru mentinerea noilor deprinderi formate in cadrul grupului, parintii vor descoperi noi modalitati de educare si crestere a copilului, bazate pe incurajari, observarea lucrurilor pozitive si recompensarea comportamentelor dorite. Sustinerea din partea parintilor este esentiala pentru valorificarea rezultatelor obtinute de copii prin optimizare personala, cat si pentru mentinerea lor in timp.
Planificarea temelor abordate in cele 10 sedinte de optimizare personala:
1. Intercunoastere si relationare. Deblocare si motivare pentru participare la grup.
2. Identificarea motivatiilor personale, a dificultatilor personale, centrarea pe relatiile afective si dezvoltarea empatiei.
3. Cresterea coeziunii de grup. Investigarea relatiilor problematice si oferirea de alternative. Modelarea comportamentala in cadrul relatiilor.
4. Antrenarea capacitatii empatice, a resurselor creative si exprimarea emotionala.
5. Cresterea abilitatilor de comunicare si relationare, in general si cu parintii in special. Cresterea increderii in sine prin cunoasterea resurselor personale.
6. Povestirea terapeutica. Identificarea situatiilor problematice si a emotiilor disfunctionale.
7. Optimizarea comportamentelor de rezolvare a problemelor. Centrarea pe solutii. Gasirea de alternative.
8. Comunicarea nevoilor, a dorintelor. Acceptarea refuzului. Exprimarea asertiva.
9. Pierderea. Interpretari ale pierderii si gasirea de modalitati adecvate de despartire.
10. Incheierea procesului de optimizare. Mentinerea achizitiilor. Integrarea experientelor din grup.
Grupurile vor fi formate dintr-un numar de 8 pana la 10 copii, cu varste cuprinse intre 8 si 12 ani.
Tehnicile de lucru vor tine cont de varsta participantilor si de preocuparile acestora si se vor realiza prin: desen, modelaj, joc de rol, povestiri terapeutice si discutii libere pe anumite subiecte, construirea de povesti, colaj si metafore terapeutice.
Cabinet individual de psihologie – Andreiescu Florina Natalia