Cursul este adresat psihologilor cu drept de libera practica, acordat de catre Colegiul Psihologilor din Romania in regim de supervizare/autonom/specialist, psihologilor ce activeaza in domeniul clinic, de invatamant, studentilor /masteranzilor /absolventilor interesati de domeniul specificat, studentilor /masteranzilor /absolventilor facultatilor cu profil psihologie, psihopedagogie speciala, pedagogie, asistenta sociala, sociologie care doresc sa isi aprofundeze cunostintele s.a.
Organizator: Cabinet Individual de Psihologie - ePsiho - Comaneanu Maria
Data: noiembrie 2012
Durata: 10 ore efectuate sambata, data stabilindu-se imediat dupa definitivarea inscrierilor
Pret: 200 lei/ persoana
Contact: Psiholog Maria Comaneanu
E-mail: comaneanu_maria@yahoo.com
Tel: 0763-695.953; 0734-218.655
Locatia: Bucuresti
TEMATICA: Cursul se desfasoara interactiv, avand ca principale scopuri: integrarea elementelor teoretice si practice prin intelegerea importantei atitudinii si stilului propriu terapeutic, dobandirea abilitatilor practice de lucru a diferitelor tehnici si metodede lucru terapeutic.
PROGRAMA
1. Consilierea psihopedagogica si Psihodiagnoza
2. Evaluarea psihologica si psihopedagogica; Protocolul de cunoastere al copilului si adolescentului; Indrumator de cunoastere si caracterizare psihologica a copilului si adolescentului
3. Etapele evaluarii psihologice complexe : interviul , anamneza, observatia, contractul scris/verbal terapeutic - consimtamantul informat
4. Fisa psihologica si Fisa psihopedagogica (prezentarea unor modele cadru de inregistrare a informatiilor/rezultatelor si prezentarea unor tehnici de construire a acestora prin adaptarea la persoana evaluata)
5. Prezentarea metodelor mixte: calitative si cantitative
6. Evaluarea formala – standardizata; Instrumente de evaluare standardizate
7. Evaluarea informala – nestandardizata; Instrumente de evaluare nestandardizate (interviul standardizat si nestandardizat, chestionarul, ancheta, metodele observationale, construirea unor portofoliu de colectionare a rezultatelor unor alte tipuri de evaluari – utilizarea adecvata a desenului, povestilor, jocurilor, soft-urilor educationale)
8. Interpretarea rezultatelor
9. Redacatarea raportului de evaluare ; Profilul psihologic (alcatuirea si prezentarea acestuia: ce, cum, cat comunicam si cui comunicam)
10. Diagnosticul, prognosticul, recomandarile si comunicarea acestora (modalitati de stabilire si comunicare a acestora)
11. Planificarea programului de interventie terapeutica, formularea obiectivelor si scopurilor terapeutice (prezentare fise de lucru, exemple de programe realizate; aplicatie practica - lucru individual si in echipa)
12. Program de interventie terapeutica personalizat P.I.P.
13. Modalitati de interventie psihoterapeutica (programe de lucru, jocuri si exercitii)
14. Fise de lucru pentru dezvoltarea abilitatilor, proceselor si functiilor psihice
15. Rolul familiei si implicarea ei in procesul terapeutic
16. Studii de caz (delimitari conceptuale clinice si investigative, exemplificare)
Cabinet Individual de Psihologie - ePsiho - Comaneanu Maria