Dislexia, Discalculia, Disgrafia
Simptome generale:
- sunt diagnosticate cand performanta individului la testele standardizate administrate individual referitoare la citit, calcul aritmetic sau expresie grafica este substantial sub ceea ce este expectat la etatea, scolarizarea si nivelul de inteligenta al insului;
- problemele de invatare interfereaza semnificativ cu performanta scolara sau cu activitatile cotidiene care necesita aptitudini lexice, de calcul aritmetic sau grafice;
- demoralizarea, stima de sine scazuta si deficitele in aptitudinile sociale pot fi asociate cu tulburarile de invatare;
- pot exista anomalii subiacente in procesarea cognitiva (de ex., deficite in perceptia vizuala, procesele lingvistice, atentie sau memorie ori o combinatie a acestora) care adesea preced sau sunt asociate cu tulburarile de invatare.
Posibile cauze:
- predispozitia genetica, traumatismele perinatale si diversele conditii neurologice sau alte conditii medicale generale pot fi asociate cu dezvoltarea tulburarilor de invatare;
- o varietate de conditii medicale generale (de ex., intoxicatia saturnina, sindromul fetal alcoolic, sindromul X -fragil);
- deteriorarea vederii sau auzului poate afecta capacitatea de invatare.
Efecte:
- abandon scolar (40%)
- dificultati semnificative in serviciu sau in adaptarea sociala.