Curs de formare continua
Descrierea cursului – cursul se adreseaza specialistilor care lucreaza in domeniul tulburarilor de spectru autist. Pot participa deasemenea si studenti sau parinti ai copiilor cu tulburari de spectru autist (insa fara a primi credite din partea Colegiului Psihologilor din Romania). Cursul se va baza pe demonstratii practice astfel incat la final cunostintele dobandite de participanti sa aiba o aplicabilitate cat mai mare.
Organizator: Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata
Perioada de sustinere: 28.02.2014 - 01.03.2014
Durata: 2 zile (vineri, 13.00 – 20.00 si sambata, 9.00 – 16.00);
Pret: 400 lei; se va achita o taxa de 200 lei, la inscriere, iar diferenta se va achita in momentul sustinerii cursului.
Contact: Psiholog Anca Dumitrescu (Neagu)
E-mail: anca.dumitrescu@asociatiatca.ro
Locatia: Bucuresti, Centrul ATCA, Str. Chiparosului nr 36, sector 3
Cursul este creditat de colegiul psihologilor cu 14 credite.
Cursul va fi sustinut de Anca Dumitrescu (Neagu), psihoterapeut si consultant ABA, acreditat BCBA (Board Certified Behavior Analyst) si Nicoleta Grigore, psihoterapeut – consiliere parentala si familie.
Obiectivele cursului:
• identificarea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger si Autism Inalt Functional;
• intelegerea principiilor Analizei Comportamentale Aplicate si Terapiei Cognitiv Comportamentale aplicate in aceste tulburari;
• formarea de deprinderi practice de aplicare a tehnicilor prezentate.
FINALITATEA: diplomă oferita de Colegiul Psihologilor din Romania
TEMATICA:
Descrierea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger si Autism inalt functional:
•Particularitati identificate pe etape de varsta – copilul si adolescentul;
•Diagnostic diferential;
•Strategii compensatorii si de adaptare la „a fi diferit”;
Terapia cognitiv-comportamentala – prezentare generala:
1.Caracteristici si principii
2.Relatia terapeutica
3.Demersul terapeutic
3.1 descrierea problemei
3.2 identificarea factorilor de mentinere
3.3 identificarea resurselor personale
3.4 definirea istoriei medicale si psihiatrice
3.5 evaluarea situatiei psiho-sociale
3.6 angajarea in tratament
3.7 formularea preliminara
Metode si tehnici specifice terapiei cognitiv-comportamentale
3.8 monitorizarea stǎrilor emotionale disfunctionale si a evenimentelor activatoare
3.9 identificarea gandurilor si convingerilor negative, dezadaptative
3.10 identificarea conexiunilor dintre gand, emotie si comportament
3.11 desensibilizarea sistematica
3.12 antrenamentul asertiv
3.13 jocul de rol
3.14 povesti terapeutice
3.15 relaxarea
3.16 sarcinile pentru acasa
Specificul terapiei cognitiv-comportamentale la copii si adolescenti
Terapia cognitiv-comportamentala in abordarea Autismului Inalt Functional si a Sindromului Asperger – metode si tehnici:
1. Dezvoltarea constiintei de sine
1.1 procese senzoriale
1.2 gandire
1.3 imaginatie
1.4 atentie
1.5 memorie
2. Dezvoltarea inteligentei emotionale
2.1 management emotional
2.2 relatii interpersonale
2.3 convingeri si comportamente
2.4 rezolvarea problemelor si luarea deciziilor
3. Abordari terapeutice specifice
3.1 Perspective taking/ Teoria mintii
3.2 stima de sine redusa
3.3 anxietate
3.4 depresie
3.5 compulsii si obsesii
3.6 deficit de atentie si hiperactivitate
4. prezentare studii de caz
5. exercitii si jocuri de rol
Psihoeducatie parentala:
1. Insusirea obiectivelor terapeutice
2. Elemente de specificitate
2.1 stil parental
2.2 management emotional
3. Strategii de dezvoltare a relatiei cu copilul
3.1 strategii de comunicare eficienta
3.2 joc si timp impreuna
3.3 strategii de reglare emotionala
3.4 rezolvarea problemelor si identificarea solutiilor
Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata
Cabinet de psihologie - Grigore Nicoleta