Cursul ofera o privire de ansamblu asupra informatiilor privind fundamentele teoretice ale integrarii senzoriale precum si asupra teoriilor stiintifice si documentelor care sustin teoria integrarii neurosenzoriale, ca si trecerea de la aceasta la practica.
Organizator: Cabinet Individual de Psihologie - Pantazi iulia
Data: 26-28 octombrie 2012
Pret: 550 lei
Data limita de inscriere: 24 octombrie 2012
Contact: Psiholog Iulia Pantazi
E-mail: pantaziiulia@yahoo.com
Tel: 0745.480.458
Locatia: Bucuresti
I. PERSPECTIVA INTEGRARII SENZORIALE
Teoria prezinta contributiile functionale ale sistemelor senzoriale individuale, praxiile si impactul asupra activitatilor de zi cu zi. Aceasta informatie este folosita pentru a identifica abaterile individuale de la integrarea senzoriala tipica si de la abilitatile practice si furnizeaza introspectie in metodele si procedurile utilizate in strategiile de interventie senzoriala integratoare.
II. STRUCTURA CURSULUI
1. Ce este integrarea senzoriala?
2. Cum s-a dezvoltat teoria integrarii senzoriale?
3. Cum are loc integrarea senzoriala? Componenete:
• Inregistrarea senzoriala
• Orientarea
• Interpretarea
• Organizarea raspunsului
• Executarea raspunsului
4. Rezultatele integrarii senzoriale
• Autoreglarea
• Planificarea motorie (praxiile)
5. Ce este tulburarea de procesare senzoriala?
6. Incidenta si cauza integrarii senzoriale disfunctionale
7. Sistemele senzoriale si disfunctionalitatile acestora
8. Tipuri de tulburi de procesare senzoriala
9. Punerea in evidenta a tulburarilor de procesare senzoriala – utilizarea checklisturilor
• Checklistul evaluarii senzoriale 0-3ani; 0-5ani; 12ani -adulti
• Checkilst de dezvoltare a motricitatii fine 0-7 ani
10. Strategii de integrare senzoriala.
• Dieta senzoriala ( tipuri de activitati specifice pentru compensarea fiecarui tip de disfunctie senzoriala)
• Activitati practice utilizate in realizarea unui program de integrare centrat pe nevoile clientului.
11. Studii de caz
12. Materiale
13. Suport de curs
III. PREZENTAREA MODALITATII DE FORMARE PROFESIONALA
III.1. ADRESABILITATE
Cursul se adreseaza unei game largi de specialisti din domeniul psihologiei si stiintelor conexe.
III.2. OBIECTIVELE CURSULUI
Participand la acest curs specialistii vor putea sa :
1. Isi insuseasca cunostiinte si instrumente importante pentru a ajuta copiii si adultii cu tulburari de integrare neurosenzoriala sa efectueze activitatile de zi cu zi.
2. Dezvolte o varietate de activitati si modificari in programul de zi cu zi al unui copil care ii pot imbunatati acestuia confortul, flexibilitatea si independenta.
3. Isi pot maximiza rezultatele interventiilor, introducand in programele lor strategii care reduc nivelul de anxietate si cresc capacitatea de atentie a clientilor.
4. Isi formeze o perspectiva diferita asupra intelegerii comportamentului
5. Gaseasca solutii pentru imbunatatirea comportamentului.
6. Isi insuseasca strategii de crestere a atentiei, motivatiei, comunicarii si interactiunii.
7. Realizeze modificari asupra mediului, adaptandu-l nevoilor beneficiarilor.
8. Dezvolte strategii care sa ajute copiii la cresterea participarii in procesul de invatare de la scoala.
9. Dezvolte activitati calmante si placute , care sa mentina un sistem de alerta calma, ajutand astfel copiii si adultii in gestionarea managementului furiei;
10. Identifice diferitele sisteme senzoriale si contributiile lor la viata de zi cu zi;
11. Identifice principiile de baza ale integrarii senzoriale;
12. Treaca in revista strategii senzoriale care pot fi folosite la domiciliu, la scoala, si in comunitate pentru imbunatatirea functionalitatii
13. Explice clientilor relatia de integrare senzoriala in cazul dezvoltarii tipice si atipice;
14. Descrie rolurile sistemelor individuale senzoriale in activitatea umana;
15. Inteleaga ce sunt praxiile si rolul lor in performanta si comportament;
16. Identifice corespondente intre spectrul functiilor senzoriale integratoare si ocupatie.
III.3. SPECIALITATI PROFESIONALE
Terapeuti comportamentali, terapeuti ocupationali,logopezi, specialisti in interventie timpurie, psihologi, psihopedagogi, educatori specializati, specialisti in sanatate mintala, asistenti sociali, kinetoterapeuti.
III.4. NUMAR ORE DE FORMARE PROFESIONALA: 24 de ore - formare profesionala continua
Cursul este acreditat cu 24 credite - Colegiul Psihologilor din Romania
Cabinet Individual de Psihologie - Iulia Pantazi