Logo DespreSuflet www.DespreSuflet.ro
  • Psihologie
  • Servicii Psihologice
  • Cabinete psihologice
  • Asociatii psihologice
  • Dezvoltare Personala
  • Biblioteca Online
  • Contact
  • Forum
  • Prima pagină ‹ Articole ‹ Familie
  • Schimbă dimensiunea fontului
  • Versiune printabilă
  • Termeni si conditii
  • FAQ
  • Înregistrare
  • Autentificare

Reguli de comunicare in familie, la servici, cu partenerul

Aspecte functionale si nonfunctionale in familia traditionala; extreme in relatia parinte-copil, hiperprotectia si abandonul etc. Comentarii, intrebari, opinii.
Scrie un răspuns
1 mesaj • Pagina 1 din 1

Reguli de comunicare in familie, la servici, cu partenerul

Mesajde CONSTANTA VASILE » Sâm Oct 17, 2009 10:31 pm

Reguli de comunicare
- pastrati zimbetul in conversatie pe cit posibil
- ascultati atent continutul a ceea ce spune interlocutorul dar fiti atenti si la starea afectiva a celuilalt
- priviti-l pe celalalt cind vorbiti – este o dovada de consideratie si deschidere (daca nu puteti – spuneti care e motivul pentru care nu puteti sa priviti )
- enumerati-va nemultumirile si rezolvati-le pe rind
- incercati sa intelegeti punctul de vedere al celuilalt
- cereti si oferiti feed-back
- nu uitati in nici un moment ce problema se discuta
- nu deviati discutia de la aceasta problema
- nu favorizati aparitia vinovatiei-culpei
- solutionati problemele atunci cind apar – in prezent
- nu considerati, nu presupuneti ca intelegeti gindurile si sentimentele celuilalt, intrebati-l
- tonul vocii sa fie calm, ferm si empatic
- dati sansa celuilalt sa termine ce are de spus, nu intrerupeti brusc discutia (decit in situatii neprevazute)
- nu folosit limbaj grosolan (prost, idiot, imbecil, incapabil)
- spuneti calm si argumentat ceea ce puteti face fiecare si ce nu
- pe cit posibil nu va enervati (deoarece starea se transmite si celuilalt)
- daca simtiti ca aveti reactii impulsive, mai bine mergeti in alta camera timp de 10-20 minute si reventi apoi la discutie
- e de preferat ca unele discutii sa aiba loc pe teren neutru (cafenea, parc)
- nu reprosati, nu jigniti, ci intelegeti si sustineti
- dupa ce spuneti ce va deranjeaza spuneti NEAPARAT ceea ce doriti si vreti de la interlocutor
- cerintele sa fie specifice, nu generale, cerintele sa fie clare, concrete nu abstracte - ex cuvit abstract : bun, tandru, generos, drept (fiecare are modul lui de a percepe ce inseamna a fi bun....)
- ex relatie parinte-copil : vreau sa fii mai bun cu mine – adica sa-mi dai voie sa merg in parc cu prietenii, sau sa ma lasi si pe mine ....sa.....etc,
- ex relatie sot-sotie – vreau sa fii mai tandru/a – adica sa ma iei mai des in brate, “as dori sa ma intrebi si pe mine cind cumperi ceva, m-as simti mai .....”
- cautati sa oferiti sugestii pozitive
- fiti rabdatori, intrebati daca nu intelegeti ce vrea sa spuna partenerul

Persoana nemultumita
- sa-si afirme nemultumirile clar, precis si cu exemple concrete (cind tu ai facut X lucru eu m-am simtit Y)
- sa nu inceapa propozitia cu Tu esti......, Tu faci.... deoarece creeaza resentimente in celalalt, ci sa vorbeasca la persoana intii (Eu simt, Eu cred, eu ma simt in felul X cind tu faci Y)
- sa nu –l invinovateasca pe celalalt, ci sa-l motiveze sa depaseasca impreuna acel impas
- e necesar sa se asigure ca celalalt intelege exact fondul nemultumirilor
- dupa ce spuneti ce va deranjeaza spuneti NEAPARAT ceea ce doriti si vreti de la interlocutor
- cerintele sa fie specifice, nu generale, cerintele sa fie clare, concrete nu abstracte - ex cuvit abstract : bun, tandru, generos, drept (fiecare are modul lui de a percepe ce inseamna a fi bun....)
- ex relatie parinte-copil : vreau sa fii mai bun cu mine – adica sa-mi dai voie sa merg in parc cu prietenii, sau sa ma lasi si pe mine ....sa.....etc,
- ex relatie sot-sotie – vreau sa fii mai tandru/a – adica sa ma iei mai des in brate, “as dori sa ma intrebi si pe mine cind cumperi ceva, m-as simti mai .....”

Partenerul persoanei
- e necesar sa inteleaga fondul nemultumirilor si sentimentele celeilalte persoane
- e necesar sa inteleaga empatic perspectiva celuilalt
- e necesar ca invete sa nu raspunda cu propriile nemultumiri
- poate sa-si spuna propriile nemultumiri dupa ce se discuta si solutioneaza nemultumirile celuilalt
- dupa ce spuneti ce va deranjeaza spuneti NEAPARAT ceea ce doriti si vreti de la interlocutor
- cerintele sa fie specifice, nu generale, cerintele sa fie clare, concrete nu abstracte - ex cuvit abstract : bun, tandru, generos, drept (fiecare are modul lui de a percepe ce inseamna a fi bun....)
- ex relatie parinte-copil : vreau sa fii mai bun cu mine – adica sa-mi dai voie sa merg in parc cu prietenii, sau sa ma lasi si pe mine ....sa.....etc,
- ex relatie sot-sotie – vreau sa fii mai tandru/a – adica sa ma iei mai des in brate, “as dori sa ma intrebi si pe mine cind cumperi ceva, m-as simti mai .....”

de psiholog/psihoterapeut CRISTIANA ALEXANDRA LEVITCHI



Alte subiecte postate de CONSTANTA VASILE

Identificarea manipularilor si strategii de rezistenta
Manipularea psihologica
Manipularea informationala
Manipularea, mecanism de realizare a influentei
Importanta capacitatii de ascultare in cadrul comunicarii

CONSTANTA VASILE
Maestru
Maestru
 
Mesaje: 479
Membru din: Sâm Aug 08, 2009 9:55 pm
Localitate: Bucuresti





ALTE ARTICOLE

  • Identificarea manipularilor si strategii de rezistenta
  •  
  • Manipularea psihologica
  •  
  • Manipularea informationala
  •  
  • Manipularea, mecanism de realizare a influentei
  •  
  • Importanta capacitatii de ascultare in cadrul comunicarii
  •  
  • Solutii anticriza
  •  
  • Anxietatea, intre normal si patologic
  •  
  • ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
  •  
  • TERAPII SPECIFICE IN AUTISM
  •  
  • Ce este autismul?
  •  

    Sus

    Scrie un răspuns
    1 mesaj • Pagina 1 din 1

    Înapoi la Familie

    Cine este conectat

    Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

    • Prima pagină
    • Echipa • Şterge toate cookie-urile forumului • Ora este UTC + 2
    Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
    Translation/Traducere: phpBB România
    phpBB SEO

    Powered by SC REFRAMING SRL

    Copyright 2011 DespreSuflet.
    Toate drepturile asupra site-ului www.despresuflet.ro apartin SC REFRAMING SRL.
    Reproducerea integrala sau partiala a textelor din orice pagina a site-ului www.despresuflet.ro
    este posibila numai cu acordul prealabil scris al SC REFRAMING SRL.
    Pirateria intelectuala se pedepseste conform legii.

    DespreSuflet Logo RSS        DespreSuflet Logo Sitemap               Psiholog in Bucuresti Logo