Simpozion national
Organizatori: Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala – Prahova, Centrul Judetean de Asistenta Psihopedagogica – Prahova; Sindicatul “Scoala Prahovei”
Data: 24 aprilie 2010
Locatia: Ploiesti, Casa Corpului Didactic – Prahova, str. Democratiei, nr. 35
Durata: 5 ore
Data limita de inscriere: 12 aprilie 2010
E-mail: simpozioncjapph@yahoo.com
Managementul clasei de elevi reprezinta o problema de interes comun pentru toti: profesori consilieri, logopezi, itineranti, profesori diriginti, profesori de diverse specialitati, institutori/ invatatori. Este nevoie de o mai buna comunicare între toate cadrele didactice pentru identificarea nevoilor elevilor si gasirea unor strategii comune de optimizare a managementului clasei de elevi.
Unul dintre principiile fundamentale ale managementului clasei este promovarea rezultatelor si comportamentelor scolare pozitive. Un bun manager al clasei trebuie sa fie capabil sa realizeze schimbari profunde în cultura si climatul clasei si sa încurajeze colaborarea, toleranta, încrederea în fortele proprii stimuland astfel îmbunatatirea performantelor scolare ale elevilor.
De modul în care relationeaza partenerii educationali: elevi, profesori, parinti depinde dezlegarea nodului gordian al managementului educational, în asa fel încât scoala sa devina un spatiu de viata, dinamic, echilibrat si eficient.
PUBLIC TINTA:
Profesori consilieri, profesori logopezi, profesori itineranti, profesori diriginti, profesori de orice specialitate, institutori/ învatatori
SCOP:
- construirea unor strategii comune de optimizare a managementului clasei;
- îmbunatatirea comunicarii între toate categoriile de cadre didactice în vederea eficientizarii managementului clasei;
ACTIVITATI:
ATELIERE DE LUCRU/ SECTIUNI
Planificarea tematicii pe ateliere*:
1. integrarea copiilor cu cerinte educative speciale
2. proiecte educative - experiente de succes
3. managementul relatiei cu familia
4. strategii de stimulare a proceselor de grup (comunicarea ,competitia, cooperarea, managementul conflictului, leadership etc.)
* Repartitia participantilor pe ateliere se va face în functie de tema lucrarii, tema care trebuie sa se încadreze la una din sectiunile enumerate mai sus. Continutul lucrarii poate fi legat de oricare dintre dimensiunile conceptului de management la clasei. De exemplu: proiecte de amenajare a clasei, proiecte educative extrascolare, regulamente originale ale clasei, proiecte didactice care stimuleaza competitia, cooperarea, intercunoaterea, managementul conflictului, comunicarea in cadrul clasei de elevi etc.
REGULAMENT DE PARTICIPARE:
- Inscrierea participantilor se va face pana la data de 12 aprilie 2010
- Fiecare participant completeaza fisa de inscriere si o trimite impreuna cu lucrarea in format electronic pe adresa de mail (in total 2 documente atasate: fisa de inscriere completata si semnata ( scanata ) si lucrarea .
- Taxa de participare - fara taxa de participare
Conditii de redactare a lucrarilor :
- Continutul lucrarii va fi redactat in Microsoft Word, cu caractere Times New Roman, corp de litera 12, spatiere 1, aliniere „justifed", cu diacritice, maxim 2 pagini , format A4, margini egale de 20 mm;
- Lucrarea poate avea maxim 2 autori ;
- Prima pagina a lucrarii va avea urmatorul format : titlu –sus, „center", Times New Roman, corp de litera 12, bold, majuscule ; la doua randuri de titlu , „aligned rigt" – numele si prenumele autorului/ autorilor, Times New Roman, corp de litera 12, bold; la un rand sub autor se va scrie functia si institutia de provenienta cu aceleasi formatari ca la autor; la doua randuri mai jos se va insera continutul lucrarii.
- Lucrarile trebuie sa fie corectate de eventualele greseli aparute la tehnoredactare.
- Organizatorii / colectivul de redactie nu-si asuma responsabilitatea pentru continutul lucrarilor .
- Lucrarile care nu respecta cerintele de tehnoredactare vor fi returnate.
REZULTATE/ EVALUARE:
Lucrarile vor fi publicate intr-un ghid (cu ISBN) destinat cadrelor didactice.
Fiecare participant va primi diploma de participare.
PROGRAMUL ZILEI
10.00 – 10.30 Festivitate de deschidere a lucrarilor simpozionului, prezentarea programului
10.30 - 12.00 Ateliere de lucru pe sectiuni
12.00 – 12.30 Pauza de cafea
12.30 – 14.00 Concluzii
14.00 – 15.00 Inmanarea diplomelor
COORDONATORI :
Profesor VASILICA COMISEL, Inspector scolar de specialitate socio-umane, ISJ PRAHOVA
Profesor SILVIU LAZAR, Director CJRAE PRAHOVA
Profesor MARIANA BADEA, Coordonator CJAP PRAHOVA