Logo DespreSuflet www.DespreSuflet.ro
  • Psihologie
  • Servicii Psihologice
  • Cabinete psihologice
  • Asociatii psihologice
  • Dezvoltare Personala
  • Biblioteca Online
  • Contact
  • Forum
  • Prima pagină ‹ Articole ‹ Cariera
  • Schimbă dimensiunea fontului
  • Versiune printabilă
  • Termeni si conditii
  • FAQ
  • Înregistrare
  • Autentificare

Adaptarea oamenilor la schimbarile organizationale

Motivatia profesionala; ce trebuie sa contina un CV; relatiile de munca; implicatii psiho-sociale ale crizei economice; despre performanta si satisfactie etc.
Scrie un răspuns
1 mesaj • Pagina 1 din 1

Adaptarea oamenilor la schimbarile organizationale

Mesajde Mizgai Ancuta » Vin Mar 02, 2012 12:25 pm

In procesul de adaptare la schimbarea organizationala oamenii trebuie sa se schimbe si ei: trebuie sa acumuleze noi cunostinte, sa absoarba mai multe informatii, sa abordeze sarcini noi, sa-si imbunatateasca gradul de competenta si foarte adesea sa-si schimbe obiceiurile de munca, valorile si atitudinile fata de modul de lucru din organizatii. Schimbarea valorilor si atitudinilor este esentiala. Probabil ca nu poate exista nici o schimbare reala fara o schimbare de atitudine.

Specialistii in stiinta conducerii sunt de acord ca un concept util referitor la schimbare in cazul oamenilor este cel elaborat de Kurt Lewin. Este vorba de un model secvential, ale carui etape sunt denumite: "dezghetare", "schimbare" si "reinghetare".

Dezghetarea postuleaza o situatie nelinistitoare intr-o oarecare masura, deoarece se presupune ca e nevoie de un anumit grad de insatisfactie si teama

Schimbarea, sau avansul catre schimbare, este etapa centrala a modelului, in cadrul careia atat conducerea cat si personalul incep sa practice noile relatii, metode si comportamente.

Subprocesele schimbarii cuprind:
- identificarea, in cadrul careia persoanele implicate testeaza schimbarile propuse in virtutea motivelor exterioare ce le-au fost prezentate ( de catre conducere sau de un consultant);
- interiorizarea, in cadrul careia oamenii traduc obiectivele generale si principiile schimbarii in obiective si reguli personale concrete.

Acest proces poate fi dificil, necesitand de regula un efort considerabil din partea celui care se schimba si multa rabdare, creativitate si imaginatie din partea consultantului care ajuta procesul de schimbare, pentru a transforma motive exterioare (generale) in motive interioare (specifice si personale) pentru acceptarea schimbarii propuse.

Reinghetarea se produce cand persoana care s-a schimbat constata acest lucru prin propria experienta. Subprocesele implicate necesita un mediu propice si cooperant (de exemplu, aprobarea noului comportament de catre cadrele de conducere) si sunt de regula insotite de faptul ca persoana respectiva incepe sa aiba o parere mai buna despre sine ca rezultat al unui sentiment de implinire, ca urmare a indeplinirii sarcinii.

In stadiile initiale ale etapei de reinghetare se recomanda sa se realizeze o consolidare permanenta a comportamentului cerut (prin recompense, laude etc.) pentru a se accepta procesul de invatare. Ulterior, se recomanda consolidarea la anumite intervale pentru a preveni disparitia noilor modele de comportament ce au fost insusite. In final, noul comportament si noile atitudini sunt fie consolidate si interiorizate, fie respinse si abandonate.

Exista patru niveluri de schimbare:
a. schimbari de cunostinte
b. schimbari de atitudine;
c. schimbari de comportament individual;
d. schimbari de comportament organizational sau de grup.

Inaintand de la nivelul 1 la nivelul 4 se trece prin grade tot mai mari de dificultate in efectuarea schimbarii, timpul necesar schimbarii fiind totodata, tot mai indelungat.
Este esential sa retinem ca schimbarile din mediu afecteaza schimbarea persoanelor dintr-o organizatie, dezvoltand uneori o tendinta de rezistenta la schimbare.

Articol realizat de Ancuta Mizgai, psiholog
Cabinet psihologic - Mizgai Ancuta


Alte subiecte postate de Mizgai Ancuta

Identificarea si utilizarea adecvata a motivatiei muncii
Schimbarea in contextul organizational
Relatia dintre motivatie si performanta in munca
Empatia in comunicare
Comunicarea organizationala

Mizgai Ancuta
Junior
 
Mesaje: 9
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:23 pm





ALTE ARTICOLE

  • Sunt atat de furioasa incat ...!
  •  
  • AGRESIVITATEA LA COPII
  •  
  • AGRESIVITATEA VERBALA
  •  
  • COMPORTAMENTUL VIOLENT LA ELEVI
  •  
  • VIOLENTA VERBALA, NON-VERBALA SI FIZICA ASUPRA FEMEILOR
  •  
  • VIOLENTA DOMESTICA
  •  
  • SENTIMENTUL DE FURIE
  •  
  • CE SE ASCUNDE IN SPATELE FURIEI ?
  •  
  • MANIA - metoda de dominare a adversarului
  •  
  • Cauzele comportamentului agresiv la copii
  •  

    Sus

    Scrie un răspuns
    1 mesaj • Pagina 1 din 1

    Înapoi la Cariera

    Cine este conectat

    Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

    • Prima pagină
    • Echipa • Şterge toate cookie-urile forumului • Ora este UTC + 2
    Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
    Translation/Traducere: phpBB România
    phpBB SEO

    Powered by SC REFRAMING SRL

    Copyright 2011 DespreSuflet.
    Toate drepturile asupra site-ului www.despresuflet.ro apartin SC REFRAMING SRL.
    Reproducerea integrala sau partiala a textelor din orice pagina a site-ului www.despresuflet.ro
    este posibila numai cu acordul prealabil scris al SC REFRAMING SRL.
    Pirateria intelectuala se pedepseste conform legii.

    DespreSuflet Logo RSS        DespreSuflet Logo Sitemap               Psiholog in Bucuresti Logo