Judet: Suceava
Localitate: Falticeni
Adresa: str. Maior Ioan, nr.11
Persoana contact: Psiholog Mariana Onu
Telefon: 0732.430.268
Email:
monaonu@yahoo.com
Psiholog Onu Mariana apare in Registrul Unic al Psihologilor – partea I, editat de Colegiul Psihologilor din Romania, cod personal 14630, cu drept de libera practica in:
- Psihologie clinica, atestat de Comisia de Psihologie Cinica si Psihoterapie;
- Psihologie Educationala, Consiliere scolara si Vocationala, atestat de Comisia de Psihologie Educationala, Consiliere scolara si Vocationala;
- Psihoterapie adleriana, atestat de Comisia de Psihologie Clinica si Psihoterapie;
- Psihologia transporturilor, atestat de Comisia de Psihologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor
- Psihologia muncii, atestat de Comisia de Psihologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor
Cabinet Individual de Psihologie Onu Mariana este acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania si este inscris in Registrul Unic al Psihologilor – partea a II-a, cu numarul de inregistrare 1IS4205.
Din perspectiva adleriana oamenii nu sunt fundamental buni sau rai, insa pot alege sa fie buni sau rai, in functie de evaluarea situatiei si a eventualelor beneficii. Interesul social este innascut si reprezinta capacitatea si vointa de a participa si contribui la societate. Pentru sanatatea psihica este necesar suficient interes social - prea putin sau prea mult duce la deficiente si neadaptare. Apartenenta sociala este un obiectiv urmarit pe toata durata vietii si se reflecta in efortul de "a ne gasi locul in lume".
In cabinetul de psihoterapie incercam sa intelegem stilul vietii (personalitatea) clientului tinand cont de unicitatea lui. Nu cautam cu orice pret etichete sau diagnostice, ci vrem sa intelegem logica privata a fiecaruia, sa intelegem ce face persoana si la ce ii foloseste.
Psihoterapie individuala - evaluare si interventieterapeutica (anxietate, atacuri de panica, depresie, dificultati de comunicare, pierderea unei persoane dragi, divort, tulburari ale somnului, dependenta de alcool , experiente traumatice etc.);
Psihoterapia copiilor si adolescentilor– evaluare si interventie terapeutica (agitatie, nervozitate, iritabilitate, anxietate, fobii, izolare, timiditate excesiva, comunicare si relationare dificila, traume suferite etc.);
Psihoterapie de cuplu (dificultati de relationare, abuz, stima de sine etc.);
Psihoterapie familiala (dificultati in cresterea si educarea copiilor si adolescentilor, consum de alcool sau substante, boala unuia din membrii familiei etc.),
Diagnostic si interventie in cazul persoanelor afectate de Autism si sindrom Down;
Evaluare clinica (evaluare cognitiv-comportamentala, evaluarea personalitatii, evaluarea unor aspecte psihologice specifice cuplului si familiei etc.);
Psihologia muncii si industrial organizationala (analiza psihologica a muncii, evaluare si selectie psihologica in vederea angajarii, autorizarii si mentinerii in functie, studiul si prevenirea stresului ocupational, orientare profesionala dupa criterii psihologice);
Psihologia transporturilor (evaluari pentru inscriere scoala de soferi /cat.A, B).
Scopul consilierii individuale este de a imbunatati functionarea de zi cu zi a clientului. Prespune sprijinirea clientului in identificarea si intelegerea dificultatilor cu care se confrunta si gasirea unor strategii eficiente care sa-l ajute la imbunatatirea potentialului sau la cresterea satisfactiilor si regasirea starii de bine. Pot fi explorate domenii precum logica privata, interesul social, constelatia familiei, stilul vietii sau scopul comportamentului clientului.
Consilierea individuala poate fi utila celor care intampina dificultati in urmatoarele situatii: pierdere, stres, abuz, anxietate, timiditate, stima de sine, atacuri de panica, depresie, fobii, adicttii sau dependente, abuzul de substante, managementul situatiilor de stres sau de criza, despartire sau divort, schimbari, experiente traumatice etc.
Psihoterapie de cuplu. Adesea cuplurile se confrunta cu dificultati de relationare. Unele motive pot fi legate de necunoasterea modului de a dezvolta relatia, asteptari nerealiste, lipsa respectului si a atitudinii pozitive. Iubirea si intimitatea sunt sarcini pentru amindoi. Presupun egalitate, cooperare, respect si grija fata de celalalt. Este vorba de doua persoane fiecare cu o perceptie diferita despre sine, despre ceilalti, despre viata si cu o logica privata unica.
Consilierea de familie. Sunt implicati copiii, parintii si alti membri ai familiei, pentru ca atunci cand un membru al familiei are o problema, intreaga familie este afectata. Cand intreaga familie lucreaza pentru rezolvarea unei probleme isi insuseste o modalitate de a gasi solutii si de a rezolva probleme si in alte situatii conflictuale. De fapt, scopul oricarui tip de terapie vizeaza insusirea de catre client a unui mod de a gasi solutii eficiente in diverse situatii de viata. Consilierea poate raspunde parintelui la intrebari legate de ce anume are nevoie copilul si cum ii poate oferi, altfel spus de intelegerea comportamentului copilului.
Consilierea copiilor si a adolescenilor are ca scop intelegerea si rezolvarea problemelor emotionale si de comportament. Cauzele pot fi legate de perceptia pe care copiii o au fata de parinti, divort, probleme la scoala, conflicte, abuzuri, traume fizice. Adesea pot aparea la copii reactii de genul enurezisului nocturn, roaderea unghiilor, retragere, rezultate scolare slabe, hiperactivitate, agresiune sau dimpotriva timiditate. Consilierea poate viza si metode de crestere a copiilor. Pedeapsa si rasplata, desi foarte folosite, sunt cele mai ineficiente atat in cresterea copiilor, cat si in lucrul cu tinerii sau in relatiile de munca. In locul acestora se pot folosi consecintele logice si incurajarea.
Terapie autism. Adaptam metodele la copil, nu copilul la metode, respectand strict principiile terapeutice. Adaptarea se face in functie de potentialul si particularitatile copilului;
pentru a avea eficienta terapia trebuie realizata zilnic;
Obiectivele terapiei: dezvoltarea la maxim a potentialului copilului pe planurile autonomie, cognitiv, social.
Specializari:
- psihoterapeut adlerian
- psiholog clinician
- psiholog / Psihologie Educationala, Consiliere scolara si Vocationala
- psiholog/Psihologia muncii si organizationala
- psiholog/Psihologia transporturilor
- pedagog de recuperare (Autism si sindrom Down)
- formator
- membru A.P.P.A.R, C.O.P.S.I.
- a absolvit Facultatea de Sociologie- Psihologie Bucuresti
- programul de formare in psihoterapie adleriana in cadrul A.P.P.A.R
- program de formare complementara – Psihologie clinica
- master ,,Consiliere Psihologica si Educationala”, Brasov
- program de perfectionare ,,Metode de diagnostic si interventie in cazul persoanelor afectate de Autism si sindrom Down”