Judet: Arges
Localitate: Curtea de Arges
Adresa: Curtea de Arges, str. Cuza Voda nr. 131 (Fostul sediu IREE - vis-a-vis de Spitalul Municipal) etaj. 1. Birou nr. 6
Persoana contact: Psiholog Filofteia Ene
Telefon: 0746.263.390
Email:
ene_carmen2000@yahoo.com
►Psiholog Filofteia Ene apare in Registrul Unic al Psihologilor - partea I, editat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu cod personal 08213 si este atestata in:
⇒ Psihologie clinica, prin Comisia de Psihologie Clinica si Psihoterapie
⇒ Psihologia transporturilor, prin Comisia de Psihologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor
⇒ Psihologia muncii, prin Comisia de Psihologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor
►Cabinet Individual de Psihologie Ene Filofteia este acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania si apare in Registrul Unic al Psihologilor – partea a II-a, cu numarul 1AG1922.
SERVICII PSIHOLOGICE ONLINE (SKYPE SAU WHATSAPP), CU PROGRAMARE TELEFONICA
♦ Psihologie clinica - Psiholog specialist autonom
♦ Psihologia transporturilor - Psiholog autonom
♦ Psihologia muncii - Psiholog autonom
♦ Terapeut ocupational
♦ Mediator metoda Feuerstein
►Competente, abilitati sociale, aptitudini organizatorice
Cunostinte fundamentale si de specialitate in domeniul psihologiei:
>> evaluare psihologica; psihodiagnostic, consiliere psihologica, terapie suportiva;
⇒ Psihologia muncii, organizationala si transporturilor:
>> evaluare psihologica pentru obtinere permis, categorii din acesta, functii ce apartin de siguranta circulatiei rutiere (transporturile interne, persoana desemnata, instructor, profesor legislatie), feroviare, metrou, navigatie si aviatie;
>> consultanta psihologica pentru categoriile profesionale in baza strategiilor de recomandare;
Expertiza pentru:
>> Luarea deciziilor de recrutare profesionala
>> Proiectarea practica a unui sistem de selectie profesionala
>> Stabilirea profilelor psihologice pe meserii si operarea cu aceste (comparatia de profile)
>> Deciziile de selectie
>> Proiectarea unui sistem de evaluare a personalului
>> Capacitatea de a crea si utiliza diferite sisteme de evaluare a personalului
>> Proiectarea si gestionarea a unui sistem de instruire profesionala
>> Realizarea unei interventii pe probleme de cultura organizationala si schimbare organizationala
⇒ Psihologie clinica
>> Psihodiagnostic si evaluare clinica: - evaluare cognitiva; - evaluare comportamentala; - evaluare bio-fiziologica (bio-feedback); - evaluare subiectiv-emotionala; - evaluarea simpla a personalitatii si a mecanismelor de adaptare; - evaluarea psihologica asociata activitatilor cu cupluri, familii, grupuri; - evaluarea dezvoltarii psihologice;
>> Interventie, asistenta, consultanta psihologica: - consiliere si terapie suportiva; - optimizare si dezvoltare personala, autocunoastere; - educatie pentru sanatate, promovarea sanatatii si a unui stil de viata sanatos prin preventie primara si secundara;
Pentru adulti si adolescentii:
“Am fost o catastrofa la scoala si ma uit la copilul meu ca nu este capabil sa realizeze ceva in viata….”
“Sunt un nimic,… nu-mi reuseste nimic,… am convingerea ca toti ma considera un ratat, …fara rost!!”
“Ma simt trist si abatut, visele inspaimantatoare si presentimentul vesnic de a mi se intampla o catastrofa mie sau familiai mele nu ma lasa sa dorm,….am nopti intregi de agitatie ,…!”
“Simt ca viata nu mai are nici un rost pentru mine!...imi este teama sa nu-mi fac rau mie sau cuiva din familia mea”
“Am des impulsul de a lua mai multe pastile o data pentru a termina cu suferinta mea!!”
“…mi-am pierdut sotul intr-un accident si nu-mi pot reveni, nu ma pot rupe, nu pot crede ca nu mai este cu mine”
“… nu ma pot stapani, desi stiu ca nu fac bine, sa gandesc anumite jucruri sau sa repet la nesfarsit o actiune / miscare! Mi se atrage in mod frecvent atentia ca: ai mai zis / facut lucrul acesta, incearca sa te opresti, esti obositor….!”
“cineva / ceva ma indeamna sa spun / fac lucruri, pe care trebuie sa le execut…”gandurile acestea nu sunt ale mele, mi le pune cineva in cap sa-mi faca rau!”
“uneori vad / aud lucruri pe care ceilalti nu le vad / aud – nu ma cred dar eu sunt convins de existent lor!”
“am facut lucruri ingrozitoare pentru care trebuies sa fiu pedepsit, poate chiar ucis, …i-am dezamagit pe toti!”
“ uneori capul /mainile mele au forma ciudata, pe sub piele circula tot felul de monstrii/ insecte, ma simt invadat de teroristi….”
Pentru copii:
“copilul meu nu este ca toti ceilalti, nu vorbeste desi are …. ani! - pare chiar ca nu aude ce ii spun desi nu are nici o problema de auz! - Este foarte retras... / are un comportament agresiv, se raneste singur, ce ar trebui sa fac???”
Cu acestea si cu o multime de astfel de simptome / probleme ne putem confrunta la un moment dat al vietii noastre, indiferent ca ni le dorim sau nu.
Poate teama, singuratatea, rusinea sau inconstienta, ne opresc sa cerem ajutor si ajungem intr-un stadiu pe care il consideram fara iesire recurgand uneori la fapte / actiuni extreme. Se stie clar ca un lucru rezolvat din timp are rezultate mult mai eficiente. Nu trebuie nici sa ne ascundem, nici sa negam ca avem o problema. Sunt lucruri care se intampla pur si simplu, pe care nu le putem controla. De aceea avem nevoie de ajutor!!!!
Sa stiti ca intotdeauna va exista cineva care va va fi alaturi. Nu trebuie decat sa intindeti o mana si sigur la capatul ei veti gasi o alta de care sa va prindeti, si cu care sa puteti merge mai departe. Aveti curaj, caci totul este cu putinta cand ne dorim cu adevarat acest lucru.
Daca-mi permiti vom merge impreuna mai departe!!! EU SUNT AICI!!!” - oricand pentru TINE!!!
⇒ Terapia ABA:
>> interventii specifice pentru persoanele cu nevoi speciale in conditii de psihopatologie;
>> depistare precoce si evaluare psihologica;
>> consilierea parintilor si a familiei extinse;
>> terapie motrica, ocupationala, ludica.
⇒ Terapia ocupationala reprezinta o componenta importanta pentru mentinerea sanatatii individului analizand si actionand asupra factorilor psihologici, sociali si de mediu care pot afecta in diverse moduri viata acestuia.
Scopul terapiei este de a ajuta oamenii sa isi recastige independenta in majoritatea ariilor de existenta; imbunatateste abilitatile cognitive, fizice si motrice ale persoanelor cu dizabilitati si contribuie la cresterea increderii de sine si la reintegrarea sociala a unui individ.
Este o „terapie functionala” avand ca obiectiv educarea pacientului la cel mai inalt nivel functional posibil, pentru a putea sa-si permita sa efectueze toate activitatile vietii acestuia. Acest obiectiv se poate atinge prin trei directii de lucru:
* adaptand activitatile individului in asa fel incat „sa faca” ce ar trebui „cu ce poate”;
* adaptand mediul inconjurator la deficientul functional al pacientului;
* adaptand maniera unei persoane de a realiza o sarcina;
Terapeutul ocupational este practicianul profesiei de terapie ocupationala care se preocupa sa ajute oamenii sa se implice in activitatile zilnice pe care acestia le gasesc ca avand o insemnatate si un scop.
Procesul de recuperare prin terapia ocupationala la persoanele handicapate este un proces continuu, care trebuie reluat in permanenta la diferite varste, in functie de nevoile specifice individului, in diversele momente ale vietii sale.
Consolidarea relatiei dintre terapeut si subiect se face, in special, pe baza afectivitatii, prin instaurarea unor sentimente trainice, bazate pe respect, intelegere, atasament si incredere reciproca.
Activitatea terapetului ocupational se va axa, in principal, pe aspecte legate de:
a) - imbunatatirea motricitatii fine si generale, accentul punandu-se pe formarea unui comportament motric esential in aceasta perioada de varsta;
b) - formarea unor deprinderi de viata cotidiana, care sa asigure integrarea adecvata in mediul existential;
c) - stimularea dezvoltarii cognitive in ansamblul sau.
Terapia ocupationala propune sa rezerve aspecte esentiale pentru o anumita ocupatie si ignora deficientele care nu interfereaza cu realizarea scopului final. Prioritatile terapeutului sunt reprezentate de acele componente de performanta, care se implica direct cu nivelul de independenta necesar ariei de performanta dorita.
► FORMARE, CURSURI, DEZVOLTARE PERSONALA:
⇒ STUDII
>Facultatea de psihologie
>Facultatea de terapie ocupationala
⇒ FORMARE PROFESIONALA
>Curs de formare profesionala continua: Psihologia si Psihopatologia dezvoltarii. Metode si tehnici utilizate in psihologia clinica;
>Formare profesionala in psihologia muncii, organizationala si transporturilor;
>Curs formare profesionala continua - Terapii cognitive comportamentale la copilul cu tulburari in dezvoltarea neuropsihica “Terapia ABA”.
>Cursul cu tema - Copilul si pierderea;
>Curs dezvoltare personala cu tema - Optimizare comportamentala - imbunatatirea relatiilor de cuplu.
>Colocviul international de psihanaliza;
>Workshopul international – Comunicare, terapie si relatie;
>Training – Inteligenta emotionala ca posibilitate de adaptare la stres;
>Seminar profesional – Metodologii pentru sustinerea copiilor cu dificultati de adaptare socio-scolare in procesul de educatie;
>Seminar profesional – Trauma si disociatia: transpunerea teoriei in practica de zi cu zi.
>Curs dezvoltare personala cu tema “Analiza scenariului de viata – concepte si teorii specifice Analizei Tranzactionale”;
>Curs de perfectionare cu tema “Metode de diagnostic si interventie in cazul persoanelor afectate de Autism si Sindrom Down”;
>Curs – Metode si tehnici de relaxare
>Program de perfectionare – Pedagog de recuperare (pentru persoane cu TSA)
>Formare profesionala continua “Interventii terapeutice in recuperarea persoanelor cu TSA. Fundamente (aplicatii terapeutice practice);
>Curs certificare competente “Metode online de promovare a sanatatii mintale”;
>Workshop “Evaluare clinica cu teste validate si etalonate pe populatia Romaniei (DDST, ABAS, BASC-2);
>Curs formare continua Managementul disfunctiilor sexuale si sex-terapia;
>Workshop “Evaluarea psihologica a pacientului adult depresiv in psihiatrie”;
>Curs formare continua – “Actualitati in evaluarea clinica psihologica a dementei”;
>Workshop „Evaluarea psihologica in tulburarile anxioase. Diagnostic multiaxial. Diagnostic diferential. Comorbiditate. Elemente de etica”;
>Curs formare continua „ Actualitati in evaluarea clinica psihologica a QI-ului”;
>Curs formare continua „ Actualitati in evaluarea clinica psihologica a schizofreniei”;
>Curs formare continua – Scoala de vara- „Inedit si creativ in interventia psihologica”;
>Seminar profesional – „Pregatit pentru iubire”; Cand si de cine te indragostesti”; Sexualitatea ta in relatii’; Vrei ca dragostea sa dureze”;
>Curs formare continua „ Actualitati in evaluarea si redactarea protocolului de examen psihologic specific comisiilor medico-legale psihiatrice aflate in cadrul IML-urilor”;
>Curs formare continua „ Teste, metode si tehnici utilizate in psihologia clinica pentru evaluarea persoanelor cu dizabilitati (nevoi speciale) copii”;
>Curs dezvoltare personala – Inteligenta emotionala: - Constiinta de sine; - Autoreglarea emotionala; - Motivatia; - Empatia; - Abilitati sociale;
>Curs dezvoltare personala – Workshop: 1. Abordarea copiilor cu TSA; - 2. Legislatie specifica drepturilor si nevoilor copilului cu dizabilitati – accesul copilului cu dizabilitati la educatie si servicii sociale in Romania si in jurisprudenta C.E.D.O.;
>Workshop „Stresul in transporturi – Metode si tehnici de combatere”;
>Workshop „Team Building – Modalitate de combatere a stresului organizational”;
⇒ PARTICIPARE LA SIMPOZIOANE
>Simpozion international cu tema: Jocul jucaria,in educatia si dezvoltarea copilului - participare in echipa cu lucrarea: „Rolul jocului in formarea personalitatii si evolutia dezvoltarii sociale a copilului”;
>Simpozionul national – Ziua internationala a familiei – participare in echipa cu lucrarea ”Rolul familiei in dezvoltarea armonioasa a personalitatii si educarea copilului”;
>Simpozionul national - Rolul psihologului in mentinerea echilibrului psiho-social.
Simpozion National „Ziua internationala a familiei – familia romaneasca in contextul european al anului 2013”;
Simpozion National „Familia prin ciclurile vietii” – participare in echipa cu lucrarea - “Importanta climatului familial pentru copilul institutionalizat”, mai 2014;
>Simpozion National – “Familia e totul”. O abordare psiho-socio educationala” - participare in echipa cu lucrarea – „Ce pot face parintii pentru a-si ajuta copii sa-si dezvolte o stima de sine sanatoasa”;
>> PARTICIPARE LA CONFERINTE
>Conferinta nationala – Suflet de copil / Jocul la copil - locul si rolul adultului;
>Conferinta - Autism, sperante si rezultate.
>Conferinta Nationala de Analiza Aplicata;
>Conferinta - „Aplicatii practice in dezvoltarea psihologiei” cu participarea la Workshop-uri:
*Evaluarea psihologica – de la informatii cantitative la compensabilitatea aptitudinilor si la interpretarea calitativa;
*Vindecarea traumei prin intermediul ritualurilor terapeutice;
*Tulburarea afectiva bipolara – interventie umanist – existentiala si fenomenologica;
*Directii noi in formarea profesionala;
>Conferinta Nationala de psihologie a sexualitatii”;
>Conferinta Nationala – „Stresul, anxietatea, depresie (SAD) si complicatiile ei”;
>Conferinta Nationala de „Medicina sexualitatii”;
>Conferinta Nationala cu participare internationala A.P.A.R. – editia a XIII-a, “Tulburari de personalitate. Punti intre teorii, cercetari si aplicatii practice” cu participarea la Workshop-uri:
*Psihodiagnostic si interventie psihologica a tulburarilor de personalitate prin testul Szondi;
*Despre atasament in tulburarile de personalitate;
*Basmul terapeutic in tulburarile de personalitate;
*Trauma si tulburarilr de personalitate – aspecte psihoterapeutice;
*De ce functioneaza jocul cu nisip si miniaturi in psihoterapie – Psihoneurologia procesului terapeutic;
*Provocari psihoterapeutice in cadrul tulburarilor obsesiv-compulsive;
*Virtual Reality Therapy (VRT);
>Conferinta Nationala – „Stresul, anxietatea, depresie (SAD) – editia a – V-a, „Managementul de caz al pacientului psihiatric”;
⇒ INSTRUMENTE PSIHOLOGICE FOLSITE IN CADRUL ACTIVITATII PROFESIONALE (ACHIZITIONATE CU LICENTA)
1. RQ-Plus - PSIRUTEVA: TAC-RU; TRSC-RU
2. Test arbore
3. EFE
4. NEOFFI
5. PDSQ
6. PANSS
7. FLANKER SI PON
8. DAS 21
9. DENVER II
10. DDDI
11. MCMI – III
12. DAS
13. KID SCID
14. Matrici Progresive Raven - Standard
15. Matrici Progresive Raven - Color
16. EPQ-R
17. Cuburi KOHS
18. MACI
19. RORSCHACH
Articole publicate pe DespreSuflet:Familie Lucruri pe care parintii le pot face pentru a-si ajuta copiii sa-si dezvolte o stima de sine sanatoasaWorkshop Sanatate, satisfactie si performanta prin terapie ocupationala